ikonen

Problemen met uw huis of woonomgeving

Heeft u klachten over uw woning?
Dan kunt u contact met de verhuurder van uw woning opnemen.

Heeft u overlast door buren of buurtgenoten?

  • Bel de gemeente op telefoonnummer 14010.
  • Of geef de melding online aan de gemeente door.
  • Of neem contact op met de verhuurder als u uw woning huurt.
  • Of bel met de politie bij directe overlast op telefoonnummer 0900-8844.


Heeft u financiële problemen waardoor u problemen heeft met het betalen van huur, gas, water, elektriciteit enzovoort?
Neem dan contact op met de Vraagwijzer Rotterdam:

  • Bel met de Vraagwijzer op telefoonnummer 14010.
  • Of maak online een afspraak via de website van de Vraagwijzer.
  • Of ga langs bij een Vraagwijzer bij u in de buurt.
  • Of vul het contactformulier van de gemeente Rotterdam in.

De Vraagwijzer kan u doorverwijzen naar de Kredietbank Rotterdam. De Kredietbank Rotterdam kan u helpen bij uw financiële problemen. Soms wil de medewerker van de Kredietbank meer informatie over uw gezondheid opvragen bij uw huisarts. Uw huisarts mag deze informatie alleen geven als u daar toestemming voor geeft.

Zit u in een noodsituatie en heeft u dringend een andere woning nodig?
Meer informatie hierover vindt u op deze pagina.

Heeft u door ziekte, handicap of ouderdom aanpassingen in uw huis nodig?
Meer informatie hierover vindt u op deze pagina.

Heeft u andere vragen over uw huisvesting of huur?
Dan kunt u contact opnemen met de Sociaal Raadslieden Rotterdam van de Vraagwijzer Rotterdam. Zij weten alles over wetten en regels.

  • Bel met de Vraagwijzer op telefoonnummer 14010.

Soms wil de medewerker van de gemeente meer informatie over uw gezondheid opvragen bij uw huisarts. Uw huisarts mag deze informatie alleen geven als u daar toestemming voor geeft.